November 12, 2012

Perempuan-perempuan Bergossip

Assalammualaikum,


Kalau dah perempuan bertemu perempuan tak sah kalau tak bergossip kan. Maka terjadinyalah entry perempuan-perempuan bergossip.

"Eh tengok laki tuh macam Syafiq Yusoff kan?"
Potpet potpet tak lah, muka laki tuh macam Awal lah. Potpet potpet girlfriend dia tuh biasa je. Potpet potpet macam baru kapel je. Potpet potpet tengok depa macam dah kahwen lah, inai tuh. Potpet potpet muda lagi nih. Potpet potpet Potpet potpet...


"Budak perempuan nih nampak baik, tapi....:"
Potpet potpet boy dia tuh rambut karat, macam tak sesuai je. Potpet potpet budak perempuan tuh tuduh labuh, baju labuh, pakai handsocks lagi tapi... Potpet potpet mesti ponteng ngaji nih. Potpet potpet nampak tak mereka kongsi makanan?


Dua orang perempuan. Float, im in love.


Begitulah kau sambil makan sambil komen tentang orang sekeliling. Padahal tak sedar meja lain ramai mengutuk tentang kami. Karma maybe? Mungkin sebab takde modal nak disembangkan? Gossip tuh makanan feberet orang perempuan? Atau semua ni adalah mengumpat? Tiba-tiba rasa bersalah. (Lagu Shahir - Ak Yang Berdosa diputarkan)

Saat ternampak dua orang pekerja cuci-cuci (cleaner) berinteraksi menggunakan bahasa tangan. Oh Tuhan, lebih baik kau jadikan diriku bisu daripada ada mulut serupa itu longkang. Jauhkanlah diriku dari sifat-sifat keji dan munafik. Jom balik. (Topup air dan terus balik rumah)





Ps :: Happy Diwali bagi yang sambut. (Lajja-lajja, sonia lajja-lajja)



25 comments

November 12, 2012 at 11:00 PM

lumrah kak..bergosip tu tapi yg reena x suka bila bergosip dgn gunakan bahasa yg tak elok,maki hamun..memalukan betuul lah..btw jemput lah singgah blog reena..ada buat sale gitu..hahaha

November 12, 2012 at 11:07 PM

hana pun pelik. kenapa perempuan pot pet pot pet

November 12, 2012 at 11:10 PM

@reena
i will go rite now haha

@hana
pot pet prutt

November 12, 2012 at 11:11 PM

teruknya girl awak haha...

November 12, 2012 at 11:18 PM

emm insaf cepat :))

November 12, 2012 at 11:19 PM

terlebih peka pada sekeliling menjadikan gosip mula tercipta,hehe..

November 12, 2012 at 11:30 PM

saya pelik kenapa saya suka potpet pot pet :D

November 12, 2012 at 11:59 PM

wanita dan gossip sukar dipisahkan..wakakaka

November 13, 2012 at 1:35 AM

btul tu. kdg2 x fhm apesal wanita ni suka sgt bergosip.~! huhuhu. mybe sbb sifat ingin tahu dan sifat amek berat yg melampau. maka tercipta la gosip. ^^

November 13, 2012 at 7:30 AM

itu perkara biasa jugak untuk orang lain kot... tapi ada jugak orang kata bergosip tu macam mengumpat jugak sebab orang yang kita gosip tu tak tahu... entahlah.. hehe.. ^^

November 13, 2012 at 9:11 AM

x baik gossip2 tau sbb goosip sebahagian dr mengumpat.. :)

November 13, 2012 at 9:33 AM

insaf2~

baru smalam je uni g gosip2 kt bilik kawan..psl artis lak tu!! mcm la artis 2 peduli kewujudan kami kan..wakaka~

November 13, 2012 at 10:48 AM

sheda pon macam tuu. kalau pegi mall, duduk kat kerusi tengok orang sekeliling habes kutuk bagai2. bergosip, kutuk tu sama kan ? takutnyaaaaa :'(

November 13, 2012 at 1:04 PM

haha.. kebiasaanya selepas pot pet pot pet 48jam seorang perempuan itu akan tersedar dan mula insaf.. ini kenyataan bukan penipuan. :P

November 13, 2012 at 2:00 PM

takpe.. kan kita boleh berusaha menjadi yang lebih baik daripada sebelum2 ni? jom kita sama2 berusaha :)

November 13, 2012 at 4:11 PM

tak kenyanglah kalau bergosikan, lebih baik makan nasi..hehehe

kita masih diberi peluang, jadi kita kena sentiasa perbaiki diri..InsyaAllah

November 13, 2012 at 5:26 PM

biasa lah tu..bukan prempuan jetpi laki pun sama ok..haha

November 13, 2012 at 6:22 PM

kdg2 tak sedarr . haha

November 13, 2012 at 10:55 PM

mpuan, bergosip2 mmg sinonim.noktah...yg jadi mangsa laki2 =.='

November 13, 2012 at 11:15 PM

Huhuhu..yeahhh, Hukum Karma maybe..kita amek tahu hal orang, tetiba orang tu pulak amek tahu hal kita, kaaaannn..?? Yeaah, Hukum karma..Hehehe..

November 14, 2012 at 1:52 AM

hehhe, kan..kekadang terpikir gak camtu..

November 14, 2012 at 2:01 AM

huzzz

November 14, 2012 at 10:24 AM

Gosip tu dah serupa makanan perempuan kan? Hehehe. Bukan apa, kita peka & berbincang perihal isu semasa & keadaan sekeliling. Cuma kalau boleh, elakkan la kutuk2an yg berlebihan sampai jatuh ke arah mengumpat or fitnah. Haaaa yg tu mmg takut. No no noooo :D

November 18, 2012 at 11:14 AM

kalau sekali tak gosip,bkn perempuan lah..tp, laki pun kuat gosip jugak..facts..:-)

November 18, 2012 at 10:08 PM

bab ni tirana aduka no komentore!

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!