May 15, 2013

Orang Gemuk Pakai Peplum !

Assalammualaikum,


Labels diet, keyword, Ramadhan, fesyen, peplum fesyen, orang gemuk pakai peplum, yakin diri, Hari raya aidilfitri
Sumber Google okeh.


Seriyusly, ahkak yang tak berapa gemuk tapi perasan gemuk (dan comel) pun tak yakin pakai peplum dik noonn.... Ini semua imaginasi dan kuasa minda serebrum je dik. Apa yang penting pakai peplum tuh haruslah mempunyai tahap keyakinan yang tinggi ! Gitu...

Orang yang bertubuh gempal haruslah yakin dan jangan nak gediks mengada pi beli yang ready made kat kedai baju bundle si Senah tuhh. Sah-sah lah itu hanya dijuai untuk makhluk si keremping-rempeng. Belilah kain yang sesuai dan bermeter lebih dengan menghantarnya ke kedai jahit si Kiah tuhhh...

Dah tuh pulaks, belilah warna kain yang sesuai, macam warna gelap. Tak semestinya hitam tau. Coklat ke, merah gelap ke, biru gelap ke, hijau gelap ke. Pilihlah corak yang berbunga atau bergeometri kecil, kasi bermain siket dengan psiko fesyennnn haa....



els diet, fesyen, Hari raya aidilfitri, keyword, orang gemuk pakai peplum, peplum fesyen, Ramadhan, yakin diri
Keyword semalam.

Tup tup, orang bertubuh gempal atau chubby pon dapat melaram macam Kak Ton jugak... (Comel tak???) Secara keseluruhannya, sayang dengan diri sendiri dulu barulah aura positif dan keyakinan diri yang tinggi akan meresap ke jiwa anda. Kalau tak yakin, pi diet... Kalau dah malas.....em emm takde sape dapat tolong.. Coklat ni mampu tangasi kurus dan stress tau :)




Ps :: Jika kau fikirkan kau boleh ! Malaysia boleh ! Kemon  !!



21 comments

May 15, 2013 at 12:12 PM

takut nak pakai peplum... huhu

May 15, 2013 at 12:17 PM

heheheh...ada2 aje org google erk...

May 15, 2013 at 12:52 PM

Pki peplum ti npk berger. tu yg tak mo..huhuhuhhu~

May 15, 2013 at 1:29 PM

nak pakai sangat2 peplum... mama i pun geram nak belikan untk i tp almaklumlah saiz peplum mmg bnyk untk bdy yg kerempeng2 slim melim.huhu... tp btl jgk.leh buat sendri.tukang jahit ada.

May 15, 2013 at 3:01 PM

adek selalu down kan semangat aku yg bkobar2 nk pkai pemplum =.='

May 15, 2013 at 5:47 PM

Blh klu nk pkai...tpi custome made...bru sama mcm peoatah, ukur bju di badan sndiri....pasti manis jerr kelihatan....

May 16, 2013 at 3:51 AM

ok.. i pon agak gemuk jugak ni...

sooo.. nk pkai la lepas ni.. ;p

May 16, 2013 at 12:35 PM

kena tempah dulu peplum mengikut saiz badan. betul tak

May 16, 2013 at 5:49 PM

ankel tak pernah terpikir nak pakai peplum... bahahahaha

May 16, 2013 at 8:37 PM

jangan la pakai kalau x yakin.. huhu

May 17, 2013 at 10:40 AM

kita kena yakin dlm berfesyen haha kononla diri ni yakin..beli2 lps tu x pakai..last2 pakai baju long sleeve..haa selamat :p

May 20, 2013 at 2:32 PM

ekau pon pakai peplum ke?pas pakai peplum, kena duduk atas pokok plum ke?

pakai la ape ko nak pakai xila oi asal ko tak rembat baju aku udah :D

May 20, 2013 at 2:58 PM

yg badan besar tak yah la beli yg ready made punye... tu semua org kecik2 punya saiz...
tp skang dah ada pemplum yg plussize... klu tak yakin pakailah cardigan utk tutup lemak berkenaan...
sy kategori cubby tp beli yg longgar dan bukan LYCRA ye... so just nice je... hubby pun kata ok... klu dia kata tak ok, sy tak pakai...

May 20, 2013 at 4:08 PM

ada kedai yg jual peplum ready ,ade, khas utk si gempal macam saya, hehe

May 21, 2013 at 12:27 PM

ai nk paplem tpi ai tak sesowai . so sad

May 22, 2013 at 6:56 AM

Seperti gadis-gadis di atas...gua pun takut nak pakai peplum

May 23, 2013 at 2:26 AM

tak pernah pakai peplum

May 26, 2013 at 4:14 PM

teringin nak pakai...
tapi..belum berani.
hahaha.

tomeynya kak ton. #eh

May 27, 2013 at 10:40 PM

ehh ekceli okay tau pakai peplum! kite pom besakk gumuk gak. :(

May 28, 2013 at 10:45 AM

setuju..hehe..org gemuk mmg kurang cantek kalau pakai peplum.... :)

June 1, 2013 at 10:32 AM

salam..
yaya ade bju peplm tp lum nk pkai lg..huu xde sebab nak pkai..bju glam sgt..lebih suka kua dgn tshrt n jeans je..haha..

tp mmg btul, kene ada kyakinan diri kalau nak melaram ni..tp apapun cermin diri supaya tidak terlalu menonjol..nti lain pula jadinya..xkira la org tu bdn slim or brisi sekalipun ^_^

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!