November 26, 2011

Salam Maal Hijrah

Assalammualaikum,


Pejam celik je dah sampai ke penghujung tahun. Tahun depan makin bertambah umur tu. Bukan bertambah muda. Itu pun belum pasti sempat ke idak sambut harijadi yang ke dua puluhan ehem-ehem. Perangai pon kenalah seiring dengan umur dan perwatakan sebagai manusia yang bertamadun. Sampai bila nak perangai buruk terhegeh dengan kita kan?


Kalau kita yang tak ubah diri sendiri siapa lagi? Berubah pun untuk kearah yang lebih baik dari sebelum ni. Kalau sebelum ni ambil ringan dengan agama, apa kata lepas ni bertambah peka dengan agama kita. Sebelum ni hanya tahu asas je konsep Maal Hijrah, apa kata mendalaminya pula. Heheh. Saya cakap untuk diri sendiri.  Iman pun tak hebat mana, tapi cuba nak menambahkan ia. Oh terasa diri ini cukup kurang sana sini.


Azam tahun ni dan untuk setiap tahun berikutnya, nak jadi manusia yang sentiasa memperbaiki mana yang lemah dan silap yang ada. Semoga dunia sentiasa aman dan diredhaiNya.



Ps :: Salam Maal Hirah buat semua...


10 comments

November 26, 2011 at 9:38 PM

semoga dapat melaksanakan azam baru :))

salam maal hijrah =)

November 26, 2011 at 9:49 PM

selamat tahun baru gak cik pl

November 26, 2011 at 10:06 PM

salam maal hijrah kembar =)

November 26, 2011 at 10:25 PM

salam maal hijrah jugak :)

November 27, 2011 at 2:29 AM

yer.. mari kita sentiasa berubah kearah keabikkan..=)


jom bacer jup..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/belajar-dari-alam.html

November 27, 2011 at 6:12 AM

salam maal hijrah cik paris :)

November 27, 2011 at 9:49 AM

salam maal hijrah kawan,hiks...aku nak minta maaf andai aku ada terkasar bahasa dengan ko.. :)

November 27, 2011 at 10:14 AM

salam maal hijrah dari aie,sama2 kita hayati dan selami penghijrahan dalam diri...^^

November 27, 2011 at 12:57 PM

hehe.. takutnyaa...

silap link smlm... hehhe

jom baca kejap..=)

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

November 27, 2011 at 1:33 PM

semoga tahun baru ni menjadikan kita lebih baik dari sebelumnya...

salam maal hijrah kak :)

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!