September 4, 2012

DIY : Sizzling Mee Hot Plate

Assalammualaikum,


Pernah makan sizzling mee kan? Pernah buat kat rumah tak? Buat sendiri? Alah buat sendiri lah sedap. Kat kedai tu dorang masak tanpa perasaan kasih sayang. Mana sedap...


Bahan-bahannya :

Photo2822

1. Ofkoz lah mee. Ni namanya mee err mee...entah.



2. Kuah dari ramuan khas.


Masukkan kuah dan mee sekaligus ke dalam kuali yang leper. Yang kurang leper pon ok. Tak leper pon boleh. Janji korang bahagia. Gaul sekata dan tunggu sehingga mendidih. Ting! Dah siap dihidang. Selamat menjamu selera. 



Setail kalau makan dalam kuali panas-panas. Barulah Korea. Tapi disebabkan anak jati melayu Malaysia menebal dalam diri ini, akhirnya kuah dan mee tertumpah jua ke mangkuk. Barulah manis gituu.





Ps :: Sebutir beras itu umpama setitik peluh petani...Nyum nyum.


11 comments

September 5, 2012 at 9:50 AM

pertama kali makan sizling kat food court central market...bleh tahan la kesedapan dia...

September 5, 2012 at 10:53 AM

sedap nyeeeeeeeee

September 5, 2012 at 11:14 AM

mana nak dpt ramuan rahsia tu

September 5, 2012 at 1:54 PM

kuah dr ramuan khas? tak share pon ramuan iteww hakhak secret recipe ke? :P

September 5, 2012 at 4:47 PM

so nyumy nyum nyum~~

berbungkus-bungkus.macam bukan dimasak dengan kasehsayang je. ;p

September 6, 2012 at 1:38 AM

ish kacang kuda je bt tu.. hehe cecehhhh

September 6, 2012 at 9:33 PM

tak reti makan sizzling,kalau makan mesti nak uwekkkkk..erkk

slmt mlm ila..

September 7, 2012 at 2:06 AM

well , im following you . if u dun mind , hit me back :) thxxx ~

September 7, 2012 at 3:47 AM

x pernah mkn pun...sdp x??

September 7, 2012 at 11:04 AM

nak ramuan rhsia tu,boleh? ^^,

September 10, 2012 at 9:40 AM

lorr ingtkan nk ajar buat kuah skali..skali xde plk..hadoiyaii..

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!