September 18, 2012

Lahir, Campak dan Buang

Assalammualaikum,


Sekarang ni berita hits dekat Buletin Utama dengan akhbar Metro kan sibuk cakap pasal 'Ibu muda campak anak dari tingkat 3'. Sesak nafas bila mendengar dan membacanya. Mana peri-peri kemanusian beliau? (Eh tak layak guna beliau.) Ok try lagi sekali. Mana peri-peri kemanusian mereka? 

Sanggup ke buang anak sendiri malah anak orang lain nak cubit pon tak sampai hati. Takut kena tarik telinga dengan mak budak. Budak tu celik pon tak puas lagi. Bukan salah ibu muda tu tau. Yang salah ialah ibu kepada ibu muda tu. Yelah tak nak campak dan buang anak dia (ibu muda tu) 21 tahun yang lalu...Heh.


Cukup menuding jari disini zila.
Persoalannya, dimana hendak tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi? Disebabkan kuah sudah dilambung ke tingkat bawah. Berita cukup sampai disini. Jumpa lagi dilain hari. Zila melaporkan, untuk ZilaTV......*duckface


CUT!


aucakk !


Kalau pun sampai taknak anak tuh ape salahnya bagi kat rumah anak yatim ke, rumah pengasih ke... Banyak lagi orang yang nak dan sayangkan baby awak tuh. Sebab orang Malaysia lots of kasih sayang. Tengoklah, asal Tahun Baru je mesti tak sabar show kasih sayang dekat pasangan memasing.


Dan tak ramai wanita bertuah yang dapat melhirkan anak. Masalah rahim dan sebagainya...






Ps :: Semalam dapat pegang seorang bayi comel milik Ketua Jabatan.



18 comments

September 18, 2012 at 11:00 PM

agaknye trend baru campak ke bawah bangunan..zaman skola rendah dulu dgr brite bayi ditinggalkan di masjid, balai raya etc..skrg tong sampah, di gonggong anjing..terbaru di campak..makin lame makin heartless.. iskk

September 18, 2012 at 11:03 PM

anak tu anugerah,memang kejam buat kat bayi macam tu..tak tertanggung macam mana bayi tu masih hidup bila dicampak,dan sakitnya bayi tu masa jatuh...sedih tgk manusia hari ni,maju tapi akal dan fikiran masih lagi mundur dan jahiliah...

September 18, 2012 at 11:16 PM

sabau saja la..zaman skng ni kan dah macam zmn jahilliah dulu..sejarah makin berulng..

September 19, 2012 at 12:51 AM

kan,mcm senang je main campak-campak..dunia skrg menakutkan..kejaam

September 19, 2012 at 7:21 AM

aku pon geram ngan type2 cenggini.aku nak usulkan hukuman campak gak pada mereka yg buat camtu.hmm

September 20, 2012 at 10:02 AM

kejam sungguh kan...

buang anak ke tgkat bawah..dah mcm buang sampah je...

sampah masyarakat sungguh wanita itu

September 20, 2012 at 12:59 PM

mashaAllah.. setuju sgt kalau tak nak bela sekalipun berilah kt rumah anak yatim ke.. ramai org yg mahukan zuriat tapi tak dikurniakan ;(

September 20, 2012 at 6:00 PM

Like this ! sekarang dh kembali zaman membuang bayi .. Manusia sekarang dh tkde hati

September 20, 2012 at 9:50 PM

orang yang teringin sangat nak anak....lambat je dapat...

org yang suka buang anak ni...kejap je dapat anak...

kuasa tuhan. Allah nak uji kita sebenarnya. Nauzubillah. :(

September 20, 2012 at 10:43 PM

xde akal orang y buang ank tu...

September 21, 2012 at 12:03 AM

senang gila zaman sekarang kan? tak nak je buang.. ke depa tak sedar yg depa buang tu satu nyawa yang payah nak dapat.. haiii!!

September 21, 2012 at 3:18 AM

buat bayi mcm makan oreo.. Hum

September 22, 2012 at 12:59 AM

kambing pon tak buat camtu

September 22, 2012 at 12:28 PM

dunia akhir zaman .. bgitulah sgelintir mnusia yg x da akal .. pdahal rmai gila org nk ada anak , siap ambil anak angkat lgi.. sdihh .. :'(

September 23, 2012 at 1:31 AM

taw xpee.. kes buang bayi ni semkn melampau dari sehari ke sehari.. huuhu

September 23, 2012 at 12:42 PM

kesian baby tak berdosa menjadi mangsa ..

September 23, 2012 at 1:35 PM

buat rajin.nak sesaja.hais.

September 30, 2012 at 1:22 PM

tu la..sampai hati buang2.. sy sanggup amek sbb sy suke budak2

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!