July 12, 2013

Saya Tak Pakai Baju Kurung Kain Kapas! - Budak Manja

Assalammualaikum,


Saya tak pakai baju kurung kain kapas (cotton). Kata budak manja terlebih manja, gedik, dan mengada-ngada itu. Ok budak mengada-ngada itu adalah saya tau! Jangan kutuk huhu. Bukan apa, cerita ni berlaku waktu zaman membesar dulu. Sekarang dah matang dah. Hahahahah!

Dulu masa zaman matriks, mak ada bekalkan beberapa helai baju kurung tambahan untuk gi kelas. Maklumlah baju kurung sedia ada tak cukup. Terpaksalah beli untuk topupkan almari. Tengok-tengok ada 2 helai baju kurung jenis kain kapas. Masa tu terasa macam yeeewwww 'macam baju kampung je'. Kerek gila kan? Biasalah budak bandar batak tak pernah pakai baju kurung jenis kain kapas. Ngeee. Makanya, dua baju kurung tu tak pernah dipakai sampailah nak dekat akhir semester.


 Google

Bila dah pakai baju kurung tu terasa macam, amboiiiii sedapnya pakai. Yelah baju kurung kain kapas kan boleh feeling-feeling sejukkan badan. Tapi beberapa kali je pakai. Tup tup dah tamat semester dan tunggu sambung degree pulak. Bila nak register degree tak bawaklah pulak baju kurung kain kapas tu. Tak ingat lah sebab apa. Entah sengaja atau mak yang kemaskan bag. Haaa...kantoi.

Lepastu, bila dah cuti semester teringin dengan baju kurung kain kapas tuh dan niat balik rumah nak bawak bersama baju tu sekembalinya ke kampus. Haha paham? Rupanya dah takde! Kalau ada je baju takde kat rumah tu mesti mak dah bagi kat orang lain. Nasiblaaaa kempunan. Tapi mak macam dah tak buat je baju kurung jenis kain kapas. 'Ada ke dulu aku mengadu kat mak tak suka baju kurung kain kapas?' Em emm
 
Akhirnya baju kurung kain kapas dah jadi trending di seluruh Malaysia! Dulu tak femes tau zaman tu, tapi sejak akhir-akhir tu dah banyak orang rakus jual baju kurung jenis kain kapas. Macam zaman peplum..

rembat kat kurungcouture.com

First time duduk asrama waktu zaman matriks. Ber-roomate dengan sahabat ni. Alfatihah untuk dia. Dan seterusnya asrama di Sintok ulu nunnn ha. Barulah terasa ada kekurangan disekeliling kita. Ada orang yang tak semampu kita, tak sesempurna kita, tapi sentiasa bersyukur walaupun serba kekurangan. 

Tapi dulu takdelah jadi orang riak. Cumanya tak paham, ala zaman uni biasalah kan, membezakan kita dengan jenama hebat, nak up pakai beg Prada la, nak bahan kita pakai baju Nike (je pon). Perlu ke? Annoying oke. Aishh semoga orang-orang macam ni berkurangan dan kita semua sentiasa bersyukur.....



Ps :: Salam jumaat kawan-kawan :)



28 comments

July 12, 2013 at 12:59 PM

aku suka kain kapas.

pernah masa asrama sekolah2... aku beli yang rm4 semeter diorg dok panggil baju tido...

skrg dh trending kan...

July 12, 2013 at 1:31 PM

KA cukup suka pakai kurung dari cotton ni .. mmg sedpa dipakai kainnyer tu, nyaman je rasa !

July 12, 2013 at 1:49 PM

my feveret baju kurung kain kapas...sampai dah keje ni pun banyak material kain kapas..salam kenal :)

July 12, 2013 at 1:53 PM

sebenarnya tahun ni nak beli kain jenis ni tapi tak kesampaian pula...
cantikkan kainnya..

July 12, 2013 at 2:12 PM

sally tak paia baju cotton...sbb dia unstretchable...tak muat :(

July 12, 2013 at 2:42 PM

salam jumaat.. selamat menjalani ibadah puasa di hari ke-3.. betul tu, kita akan rasa bersyukur jika melihat insan lain yang lebih susah dari kitakan..

July 12, 2013 at 2:49 PM

Btol tu.Da makin faymes kurung cotton.Kalau yg jepun punya harga pon boleh tahan.Memang besh pakai sebab kain die sejuk. :)

July 12, 2013 at 3:05 PM

Femes kurung cotton skang ni. Corak pon cantik2.

July 12, 2013 at 3:12 PM

baju kurung kain kapas memang nostalgia sungguh.. sangat suka pakai.. ;)

July 12, 2013 at 4:22 PM

haah la, dulu tak pemes kan baju kain kapas ni

yela, corak bunga2 kecik bagai, mcm old skul kan.


skrg in trend pulak

p/s: iols siap ada 3 helai baju kain kapas ni hihi

July 12, 2013 at 10:20 PM

Baju kurung kapas memang menjadi fenomena sekarang kan, mana2 tgk orang pakai..hehe

biasalah dulu zaman study sama la, masing2 pnya keinginan... :)

July 12, 2013 at 10:30 PM

hana xsuka baju kain catton sebab kedut2 dan keras. hana tengok orang pakai elok je.. diorang kata sejuk.. hana pun try beli kain mahal.. xreti nak pakai dan tak selesa. terus tak pakai.. last2 hana bagi kat kawan hana baju kurung kain catton tu. hehe

baju hana xda baju kain cotton.

July 13, 2013 at 12:35 AM

fesyen macam roda. b'putar je..

July 13, 2013 at 4:45 AM

Sy suka pakai baju kurung kain kapas . Nampak kemas . huhu .Errr . Macam tu ye dunia uni . Bagi sy . Kesah pulak nk ikot orang . nnti dia pakai baju berjenama tp x cukup kain . Nak lawan dia . Bukan x cukup kain jer , smpai takde kain dh nnti . huhu :) Jadi diri sndiri lg bagus .

July 13, 2013 at 11:16 AM

selamat berstudy sis
yumida x pnh pakai kain cotton
ske tengok org lain pakai
cotton mmg sesuai dgn cuaca kita kat asia ni..menyerap peluh

July 13, 2013 at 11:36 AM

Tu la....rietta heran jugak tgk cite apa ntah sharifah amani suka pkai...upenye xlamer lepas tu jd trend dah...

July 13, 2013 at 12:22 PM

hehe..dulu xska jgk..
tp sekrng pon bukn xska..cuma kne tgok jgk jnis kain cotn tu..ade yg jnis pnas..ade yg jnis sejuk..besh lau pkai yg jnis sejuk..^_^

July 13, 2013 at 3:51 PM

padahal kain baju kapas tu la yg mahal skrg..kan hehe tp memang betul..ada jgk golongan yg kalau di uni ni, suka nk pakai brg branded bagai..pdhl masih belajar..tp tu la kan, mls nk kisah..hal memasing hihi yg penting kita enjoyyy :P

July 13, 2013 at 4:29 PM

I pun suka pakai baju kain kapas....selesa :)

July 13, 2013 at 4:55 PM

kalau cotton vietnam memang pehhhhh ,selesa nokkk..lama aku tak datang sini kan

July 13, 2013 at 6:56 PM

singgah dan follow sini....kain cotton nie dah lamakan....sekarang dah jadi trend..

July 13, 2013 at 8:35 PM

Best apa baju kurung kain kapas.. Tak panas.. =)

July 14, 2013 at 2:39 AM

hehehe skrg dah jd tren.. semua nak pakai baju kurung kain cotton kan..

July 14, 2013 at 8:00 AM

dulu kecik2 banyak giler baju kurung kapas, best pakai =D

July 14, 2013 at 10:31 AM

nak beli utk anak2 la.. hehehe

July 16, 2013 at 11:31 AM

Aku ingtkan kau tak pakai baju..haha. Seram gak tuh..hahaha. Weh, bila nak riview blog aku pak. Dahla mai komen pun sekali jer..

July 16, 2013 at 7:56 PM

skg dah trend pakai peplum pulaks. waduh~ huhuh

August 26, 2013 at 3:08 PM

ok apa kain kapas..pakai pun selesa :)

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!