February 25, 2013

Blogger Pulau Pinang


Tanggal 24 Oktober 1988 lahirlah seorang bayi perempuan yang atototo tomey-tomeynya. Kecik-kecik lagi wajahnya dah persis Preitty Zienta (how to spell?). Saja bagi hat hover punya perbandingan. Hakikatnya bayi ini tiada lesung pipit manis di pipi. Namun semua ahli masyarakat waktu itu gembira dengan kelahiran beliau. Happy intro...huhu..

Sedang dalam proses kelahiran sehinggalah dalam berusia 5 tahun, sepatah hape pun dia tak dapat ingat memori kebangkitannya sebagai budak baru nak berjalan, ketawa, dan semuanyalah. Puas dikorek memori serebrum ke sereblum dia ke...entah...persetankan..



Oh rupanya budak perempuan atototo (sambung sendirik) nih lahir di Pulau Pinang (Penang). Haa lihat saja buktinya di atas. Lahir saja di Penang, tapi sepatah kuturunan mahupun adat istiadat, budaya, kronologi pembangunan Penang tak pernah di ambil peduli. Patutlah, keluarga belah ibunya hanyalah anak rantau dari Perak ke Penang. Versi cucu-cucu saja yang keluaran Penang...

Penang...Penang...walau hanya waktu tempoh berpantang dan setiap kali raya saja kita berpaut, namun darah masyarakat Penang terasa mengalir di tubuh ini... Bendera Penang ada pokok kelapa... Teringat kat Marsha Milan Londoh. Oh tertengok AF pulak dulu-dulu... Lepas Google baru tahu sebanarnya pohon pinang, bukan pokok kelapa! Hahah. Buang daerah! Nasib baik sempat Google!

Sapa tatau si debab nihhh


xila :: Im proud to be Penangian, Malaysian, berpaksikan Bumi, dunia pinjaman Allah. Syukur.


39 comments

February 25, 2013 at 12:43 AM

kite un orang menetap di pineng, baba orang pineng, anaknye ni lahir di labuan hehe ^^

February 25, 2013 at 1:17 AM

alahai entri ni lambat keluar...apa2 pun hepi birthday kpd budak atototo tu....

February 25, 2013 at 1:17 AM

salam xila :)

pic xila ke tu? alolo...tomey nyer...mucuk2....:D

February 25, 2013 at 1:26 AM

alah alahhhh tomei2 nyerrr dak keck tu...dh besar lagi comei tak...ehehe :)

February 25, 2013 at 2:10 AM

ima pulak blogger sarawakian.ahaha.. layak ke dipanggil blogger..hihi

February 25, 2013 at 3:16 AM

yeaaaa..kita org senegeri lah ni..hihi

February 25, 2013 at 3:59 AM

kamukah si debab itu???

February 25, 2013 at 7:01 AM

ala comel.kecik2 dah pandai posing dulu yea..hehe

February 25, 2013 at 7:19 AM

lepas ni boleh cari bakal suami orang penang. nanti dapat ekalkan ke-penangian-nya tuu. :D

February 25, 2013 at 8:13 AM

Anna pon org penang gakkk... blah gtown..hihihi

February 25, 2013 at 8:27 AM

ololololo.. omey angatt.. haha

February 25, 2013 at 8:45 AM

pokok kelape ape nye ekau ni xila. haha

February 25, 2013 at 8:54 AM

Comelnye...
Happy B'day..MABU..^^

February 25, 2013 at 9:06 AM

kt lahir dibulan dan tahun yg sama =)

February 25, 2013 at 9:10 AM

memang tomey2..i'm proud to be terengganu people..hehe..;-)

February 25, 2013 at 9:17 AM

ooo...IC 07 erk? sama la kita...

February 25, 2013 at 9:21 AM

awrrr penang tang mn uols?

iols lahir kat bukit mertajam.hikhik

:3

February 25, 2013 at 10:42 AM

wahhh org penang rupanya jiran sy ni..ingin sgt nk g penang hehe

ada satu mknn nk try..pa namanya tu ehh, yg cucur campur tu, kwn sy org penang jgk, dia ckp sedapppp hehe

February 25, 2013 at 11:21 AM

Mak Dara pun ada darah keturunan penang jugak hehehe

February 25, 2013 at 12:23 PM

cutenyerrrrrrrrrr!

February 25, 2013 at 12:24 PM

penang juga.... :-)

February 25, 2013 at 12:47 PM

ko penang ke

aku ingt org key ell

February 25, 2013 at 2:36 PM

eh ayu pun pnang gk..lair kt h.sbrg prai..hehe

February 25, 2013 at 4:05 PM

atototototttooo belum brithday kan. lmbt lagi.. nanti lahh bulan oktober smpi baru wish yer.. hehe :p

February 25, 2013 at 5:06 PM

assalamualaikum dear....comel nyer die...:)

February 25, 2013 at 5:11 PM

alolololo bulat nyaaa mata dieee

February 25, 2013 at 5:29 PM

Salam.

Debabnya ko xila..patot la skrg pun debab jugak..eh? hahahahahh

Oh..i'm proud to be Malaysian too..no matter what.

Jadi..hang muda sthun la dari aku *angguk2*

February 25, 2013 at 5:44 PM

wah~...dah tiba ari jadi yer, hehe...comel lah atototo tu, epi besday!

February 25, 2013 at 9:18 PM

eh sama la kita. hana pun anak pulau. tapi pulau langkawi. kedah nuu.. hehe skrang xduduk pulau dah.

February 25, 2013 at 9:53 PM

ooo orng pineng rupanya.. aku baru sekali mai pineng..nak naik bukit bendera tapi tak dapat sbb masa tu ramia gila orng..

February 26, 2013 at 12:01 AM

Oh org penang rupanya.

February 26, 2013 at 12:20 AM

org peneng rupanya......
sebelah aje lah..... teman teipen....

February 26, 2013 at 10:08 AM

kecik-kecik dah tahu jadi blogger yer..hehehe..

February 26, 2013 at 10:58 AM

har har har.. intro yang tak tahan tu..

hai budak penang :)

February 26, 2013 at 12:16 PM

dulu study kt usm penang. lama x ke sana. rindu! penang best!

February 26, 2013 at 3:17 PM

hidup penang!!! hehe.. walaupun sentiasa silap antara pokok kelapa dan pokok pinang :P atoto.. comelnya budak bambam tu.. pipi dia. uihhhh

February 26, 2013 at 6:57 PM

walaupon bukan dari pulau pinang ...gambr awk tu yer ? comelnya

February 27, 2013 at 8:25 PM

Atototo debab si xila..hehehe

February 28, 2013 at 2:01 PM

Pulau pinang..impian saya kecik2 dulu nak pergi pulau pinang..hehe. Tak lepas lagi ni..Comel sangat si tecik itu..eee..geram.

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!