October 11, 2012

Gadis Garang

Assalammualaikum,


Gadis garang itu membelek-belek tudung litupnya. Kadang-kala ia agak merimaskan juga. Ah demi  kesetiaannya itu, segenap jiwa dia rela serahkan kepada Tuhannya. Ternyata masih ada lagi sisa hitam di sebalik gadis garang itu...

Walau mengaku dia tidak sempurna, ada saja manusia yang menilai dia najis dari bunga yang berseri. Daripada terus dipandang keji, lebih baik membawa diri. Kan? Kan? [Berundur] bukan bermaksud mengalah, tetapi cuba memberi jalan supaya diri tidak disedari. Memberi peluang supaya mereka terus diam dari terus menambah peratus dosa mencaci.



Having good friends is better than having no friends.

Having no friends is better than having bad friends.

Beyond that is self destruction. [Mufti Isamail Menk]



'Aku' di atas, tak mahu lagi menjadi garang dan bermain emosi.  Harap Tuhan sentiasa memaafi diri ini dan rakan-rakan disekeliling. Harap Tuhan terus mekarkan rasa sabar di hati ini dalam mengharungi kehidupan duniawi. Gadis garang disebalik diri ini tak sanggup lagi nak bertikam lidah dan memusuhi. Insaf-insaf..... Tapi status sekarang jadi kerek pulak. Gangster skettt. Sebagai signal - watch out.






Ps :: Apa rasanya jadi lelaki eh? Ngeee 



14 comments

October 11, 2012 at 9:59 PM

yeayyy esok cuti. amboi ko jah, kemain header kan. mohon buat kan ke gua sepuluh buleh. kakaka.








jangan marah gua komen kat sini. mohon :D

October 12, 2012 at 8:56 AM

kt sama..hihi

October 12, 2012 at 10:44 AM

jadi lelaki pun susah jugak tau.
nak kena cari teman hidup, pastu mas kahwin, pastu cari nafkah, pastu jadi ketua keluarga..huhu

October 12, 2012 at 11:24 AM

dlu eden pn mcm 2 jugak...skang? ntah laaa..cm ad split personality la pulok..hahaha

October 12, 2012 at 12:06 PM

buat "aku".. jangan garang2 selalu ok..tarik nafas dalam2..hembus.. pk banyak kali sebelum menggarang..hehe..

October 12, 2012 at 1:05 PM

disebalik garang ada lembutnya

October 12, 2012 at 1:50 PM

tp tak leh elak mmg perempuan kdg2 emosi lebih.hihihi...tp control tu blh ;)

October 12, 2012 at 2:03 PM

suke kata kata kat gambar tu. termenung sekejap. :)

October 12, 2012 at 2:11 PM

kadang saya akan garang...hehe

October 12, 2012 at 2:34 PM

hubby akak cakap jadi lelaki banyak nak kena fikir..selalunya untuk family lah, tu pn kalau lelaki jns family man..

October 12, 2012 at 3:08 PM

Apa yang penting bersabar...

October 13, 2012 at 1:47 AM

skali skala jer garang tak per kotttt?

October 13, 2012 at 2:33 AM

garang biar berpada-pada.
ajak makan nasek pun garang-garang memang kena luku dengan gua lah.

jadi lelaki rasa 'berkhemah bangun pagi'..hiks!
kbai.

October 14, 2012 at 10:59 AM

Sy pun garang...tapi garang manja2 gitu...tapi jgn terlalu garang nanti semua lari...x ke haru nanti...

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!