November 17, 2012

Twilight : Bengkang Down [Part 1]


"Momma, momma cepatlah ajar Mee macam mana nak masak kuih bengkang kesukaan Mee tu. Mee teringin sangat nak belajar bengkang tu."

Mee, puteri Bella Swan yang sangat cantik manis merangkul lengan ibunya itu.

"Mee sayang, berapa kali ibu dah pesan, panggil ibu ni, ibu. Bukannya momma. Kita kan orang melayu nak oi..." Bella merenung tepat ke dalam mata anaknya.

Mee mula mencebik mukanya tanda protes. "Ala momma ni. Tak urban langsung"

"Mee baru berusia 7 tahun kan. Napenye gedik sangat nak belajar masak neh?" Bella menyoal.

"Cita-cita Mee nak masuk Msterchef ma. Dah besar nanti boleh lah Mee bukak kedai kuih bengkang paling sedap kat Malysia nih. Haa gituu." Jelas Mee akan kesungguhannya itu.

"Yelah-yelah one day oke sayang..."



*****


Sedang asyik Bella dibuai lena diatas kerusi utama ruang tamu mereka, tiba-tiba..

"Momma, momma tengok nih apa yang Mee beli.." suara keriangan Mee memecah kesunyian ruang tamu tadi.

"Mee dengan papa tadi pergi Giant. Beli bahan-bahan untuk buat kuih bengkang malam nih! Kan papa kan? Thanx papa. Love you."

Edward hanya tersenyum kecil. Keletihan melayan Mee, anak gadisnya yang luar biasa itu.

"Kita kena buat malam nih jugak ma. Ma ajar Mee tau, tau." 

Bella yang seakan blur dari jaganya menutur bicara. "Tapi Mee ibu letihla.."

"Mee tak kira, Mee nak bengkang, Mee nak bengkang jugak!" Perintah Mee..








Bersambung..... [Twilight : Bengkang Down Part 2]

Ps : Cerita ini takde kena mengena yang hidup ataupun meninggal dunia...

31 comments

November 17, 2012 at 8:54 PM

twilight bengkang down? HAHAHA! nk g tgk twilight x?

November 17, 2012 at 10:12 PM

Bengekang down.....amboi...bru tjuh thn dah nk buat bengkeng....hebatnya....

November 17, 2012 at 11:07 PM

haha , cepat2 sambong tau kak zila ..

November 18, 2012 at 9:52 AM

huhuhu..ni kes kemaruk dgn twillight da..anyway xsabar nk tgu twillight br kuo nt

November 18, 2012 at 10:21 AM

kisah kuih bengkang ? mak ai, dah lama tak makan kuih tuu. huhu

November 18, 2012 at 11:50 AM

ouh. kuih bengkang?

November 18, 2012 at 12:29 PM

twilight bengkang down? hahaha.. momma..momma..momma i want bengkang.. i want bengkang. haha

November 18, 2012 at 1:02 PM

haha . lama tak makan bengkang .

November 18, 2012 at 1:23 PM

sumpah lawak!! hahahaha..

November 18, 2012 at 1:52 PM

hehehe..sedapp kuih bengkang! :)

November 18, 2012 at 1:55 PM

nama baru tu.. muahaha..

November 18, 2012 at 2:23 PM

hahah degil nie

November 18, 2012 at 2:41 PM

Sedap tajuk, bengkang down ! ^^ Huihui..erm, mak dier nak jar kex erk..?? Ermmmm..okey, tunggu sambungannya..Hehe..

November 18, 2012 at 3:56 PM

wahh citer baru ni...bengkang down..haha

November 18, 2012 at 4:10 PM

Pssss....oooo...pnah tgl cni erk?

November 18, 2012 at 4:18 PM

tak sgka pulak sy ad dlm cte neh . haha . *perasan

November 18, 2012 at 6:41 PM

hehe..lawaklah bengkang down...

November 18, 2012 at 9:26 PM

Bengkang down..? omg.. menangis pengarah twilight klu bca oi.! hahaha... x sabar nk tunggu sambungannya. i'm waiting. huhuhuhu...

November 18, 2012 at 9:35 PM

gigih betol nk buat bengkang ! haha ^^

November 18, 2012 at 10:01 PM

hehe macam2 je... ^^

November 18, 2012 at 10:04 PM

salam dimalam isnin.

November 18, 2012 at 10:20 PM

mee hun ke mee hailam ni ? hihi

November 18, 2012 at 10:51 PM

Ooo..kueh bingka..:)

November 19, 2012 at 2:54 AM

hahaha . lawak .

November 19, 2012 at 8:47 AM

hahaha..hebat,7 tahun dah berminat nak masak..thumb up for the story..

November 19, 2012 at 12:54 PM

jgn disebakan bengkang ubi, mak jd benggang..hehe

November 19, 2012 at 2:06 PM

hahahaahah ni serious STYLE!
;D

November 19, 2012 at 10:59 PM

salam hai !

awesome ! kelakar lol

November 26, 2012 at 2:45 AM

ha??? nasi kangkang???hihi

January 12, 2013 at 5:06 PM

laa..ingatkan nk crite pasal breaking dawn..hehe.. =P

January 12, 2013 at 11:46 PM

kuang2..nk bengkang 1 :)

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!