November 12, 2011

Tiga Syarat Dalam Bercinta

Asslammualaikum,

Hari ini dengan esok mesti ramai berebut naik pelamin kan. Bagi kami yang dijemput ni, tak menang perut dibuatnya. Selamat Pengantin Baru lah buat mereka yang kahwin hari ni. Moga bahagia sampai ke syurga. Kalau ikut tiga syarat dalam bercinta ni, bercintalah korang semua sampai bila-bila ya. InsyaAllah. 


Ikhlas

Kalau korang bercinta disebabkan rupa atau harta pasangan memang tak berapa nak ikhlas mulanya. Tapi mana tahu kan kalau tiba-tiba dah lama-lama boleh jatuh cinta. Tapi kalau niat tak elok memang tak kan bertahanlah percintaan korang. Tapi kalau satu pihak je ikhlas, mungkin tak kan menjadi juga. Hurmm


Setia

Kalau main curang-curang ni memang hancurlah dua hati kan. Tapi susah kan nak tahu hati yang seorang lagi. Once dia curang memang boleh dimaafkan. Tapi yelah manusia mana yang tak melakukan kesilapan. Tapi perasaan tu dah tak best kalau dapat tahu pasangan curang. Berjanji setialah korang sebelum disiat-siatkan.


Amanah

Ini sangat general. Boleh amanah dalam tanggungjawab sebagai pasangan, amanah dalam perhubungan, amanah dalam janji yang diikat, dan amanah dalam apa saja kelakuan. Kalau kita tahu peranan kita dalam pasangan memang terbaik bukan sekadar memahami sebab dia hak kita.


Tapi kalau pegang 3 syarat dalam bercinta ni kalau tak ada jodoh tak guna juga. Benda ni lebih kepada pasangan yang dah berkahwin je kot. InsyaAllah kalau kita ada niat baik mesti dapat keberkatan dan keredhaan Allah kan. Selamat bercinta! Hehe


isu, syarat dalam bercinta, cintailah cinta, love, info






20 comments

November 12, 2011 at 11:54 AM

syoknya kawen?? hamboih....



p/s: nk kawen jgn tak jemput...hehe

November 12, 2011 at 12:00 PM

Bercinta lepas kawen paling best

November 12, 2011 at 12:35 PM

penyayang mana? hahaha

November 12, 2011 at 1:11 PM

@Niza Romli
kalo jmput semua blogger mmg bankrap ni...duhhh uhuu

November 12, 2011 at 1:11 PM

@Azzah
yeke yeke nk cuba lah! err

November 12, 2011 at 1:12 PM

@Umie Artoqiemie
penyayang ke laut! ;p

November 12, 2011 at 2:29 PM

aku curang.
bhahhahha

November 12, 2011 at 2:40 PM

heeeee
awwww
bile nak tawen ni
hahahahaa

November 12, 2011 at 3:03 PM

gatai..cik paris lipton xsabau nak kawen..hehe..:p

November 12, 2011 at 3:16 PM

nak kawen:(

November 12, 2011 at 3:53 PM

xsbr nak kawen? hihi..
salam perkenalan..

November 12, 2011 at 5:25 PM

syoknya kawen?aiboih tu dia...hehe,persefahaman jugak perlu...tak ada ler kalau apa2 hal nak bertekak jer selalu..

*aie nak kawen,wuuuuu

November 12, 2011 at 6:06 PM

4. yakin
5. percaya
6. sedia menerima
7. cinta
8. komitmen
9. tanggungjawab
10. agama

November 12, 2011 at 6:06 PM

jujur n iklas sama dak?

November 12, 2011 at 6:42 PM

dan jujur juga...paling penting tu...

November 12, 2011 at 7:15 PM

tu la,.mcm sesuai tuk orang yg dh berkahwin supaya hubungan kekal bertahan hingga ke syurga,.hehe,.

November 12, 2011 at 7:46 PM

huu.yg penting kerana Allah. :)

November 12, 2011 at 8:57 PM

Nice blog posting. I'm just blogwalking and very interesting to stop here and read your post. I like this.

But, dont forget to give us your comment into my blog ya.

Thanks for share.

November 12, 2011 at 10:57 PM

Kalo tak tau sebab apa cintakan dia? Huhu...

November 13, 2011 at 12:34 AM

cinta...................ahhhhh malas nk fikir :P

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!