October 20, 2012

From Tokyo with Dorayaki


Hafiz memeluk erat kekasih hatinya, seerat mungkin seakan tidak sanggup mahu berpisah lagi. Cukuplah selama enam tahun berpisah gara-gara Hafiz menyambung pelajarannya dulu di Tokyo. Enam tahun memendam rindu didada. Enam tahun berpisah raga.

"Saya tak akan berpisah dengan awak lagi ya." ukiran mesra dibibir kekashnya tidak pernah lekang.

Namun mulut orang siapalah Hafiz untuk menutupnya. Kalau mulut tempayan dapatlah jugak kasi tutup ketat-ketat kan? Itulah manusia. Hafiz sedih dengan teman-teman dan keluarganya yang tidak memahami pilihan hatinya. Langsung. Hafiz redha. Mungkin ini dugaan percintaan mereka.

*****

"Aku nak kau buang dia dari hidup kau Hafiz. Mak tak nak tengok muka dia lagi!" suara Mak Teh, ibu Hafiz yang agak tegas itu muncul dalam mimpi siang Hafiz. Marah benor wanita tua itu.

"Jangan tinggalkan saya, jangan..ja..ngannnn. Sayangggggg!"

Hafiz mula meronta dan terus tersedar dari pembaringannya. Mengucap panjang setelah mimpinya berakhir dengan tragedi perpisahan. Itulah, tidur lagi lepas Asar kan???

 *****

Petang itu Hafiz menemani si dia menonton televisyen. Melanggan Astro First di saluran TV berbayar itu memang berbaloi. Ditemani pula pujaan hati. Double berbaloi-baloi. Filem 'Halimah Jongang' menjadi pilihan Hafiz dan si dia untuk dilanggan. Sweet katanya. Cinta sejati.

Hafiz mula mencuit hidung kekasihnya yang comel itu. Agak chubby tapi kiut cangat. Dicuitnya berkali-kali namun tiada respon. Digeramnya Hafiz, digentel-gentel pula telinga makhluk itu. 

"Assalammualaikum...."

Hafiz menerjah di celah jendelanya. Kemudian membuka pintu besi pula.

"Haa pak usu, masuklah. Mak abah takde, gi Singapore. Shopping barang branded katanya. Haa masuk, masuk, saya dengan Intan je ada dalam rumah nih." ujar Hafiz sambil menguak pintu utama.

"Pak su ni bukan apa, datang nak mengubat kamu. Memang kamu dah parah nih. Mak kamu kata kamu bercinta dengan si Jebon nih." Hafiz tersentak. Belum sempat sentakannya reda, Johan sepupunya Hafiz mencelah.

"Kau dah teruk sangat ni Fiz, agak-agaklah pon nak bercinta dengan makhluk bisu. Lepas balik Tokyo, sampai sekarang kau jobless. Mak kau kata asyik berkepit dengan girlfriend kau je. Belajar sampai gila ke?" 

"Intan nyawa saya Pak Su, tanpa dia saya tak leh tidur malam!" Hafiz memeluk Intan erat. Mesra.

Mereka bertiga membisu. Senyap.



Senyap.



Senyap.









Senyap lagi.








"Agak-agaklah woi nak bercinta dengan patung Doraemon!" seloroh Johan sambil menghempuk kepala Hafiz.


Lalu Hafiz dibawa ke Hospital Sakit Jiwa, Kentucky, USA setelah adegan membisu tadi menjadi adegan tragis. Dua beranak mati di gigit patung Doraemon kata Harian Metro. Adakah Hafiz membela hantu yang diwarisi oleh nenek moyangnya? Haa itu yang kita tak tahu. Jeng jeng jeng.











Ps :: Dah kenapa kau buat cerita serem neh??



21 comments

October 21, 2012 at 9:45 AM

hehe..ni citer lawak ke ape ni.. ^,^

October 21, 2012 at 1:59 PM

awkk cerita ni ade episod sblum nye ke??

October 21, 2012 at 2:27 PM

aku hilang punca dengan misteri doraemon ni.hahaha

October 21, 2012 at 2:40 PM

cerita ni buat gua laparr :3

eh paris lipton dh xde ke?

October 21, 2012 at 2:47 PM

mula2 ayie ingatkan citer cinta...lepas tu ingat citer pelajar malaysia di jepun...tapi last2 ada citer seram pulak...haha

layan jerrr... :P

October 21, 2012 at 2:52 PM

first ingat citer sweet romantik .

Then macam cerita ni pelik semacam je

Lastly . HAMPEH !! HAHA

October 21, 2012 at 2:58 PM

hahahha.

cun betul intan ang ang ang ang doraemonnn

October 21, 2012 at 9:28 PM

alamakkk ...
huermmmmm paham sikit2 ;))

October 22, 2012 at 10:42 AM

baru mula baca cerita ni.. nanti datang lagi.

October 22, 2012 at 5:16 PM

argh...dorayaki. nyum2!

October 22, 2012 at 7:02 PM

bulan depan siap keluar novel/ komik...hihi

October 22, 2012 at 7:38 PM

Hehehehe~! Ces doraemon tu ke yg jadi pojaan hati? Ntah2 patung tu ade org bomohkan jampi sampai hafiz jatuh hati... ;P *seram la pulak*

October 22, 2012 at 10:39 PM

teringin nak makan :)

October 23, 2012 at 12:51 AM

haha . bolat baru siapkan cubecraft doraemon . amboihh . kemainn nii .

October 23, 2012 at 2:43 AM

apakah? hahahahhahaha!!!!!

October 23, 2012 at 3:24 AM

hehe , kelakar plus seram , :P

October 23, 2012 at 1:35 PM

gila aee. seram siott sampai mati matian. dah kenapa lah kartun pojaan hati aku jugak jadi hantu.

October 23, 2012 at 2:50 PM

Adehhh, masa membaca tu penuh suspen, tup tup dengan Doraemon.... Adoila... ;D

October 24, 2012 at 12:59 PM

citer ape tu..ingat citer bunga2..

citer seremm laka laka plak..haha

October 25, 2012 at 3:28 AM

Hahahaha...adoila...kelakar plak bace ^^

October 25, 2012 at 12:25 PM

seram sngt.

hb.

Post a Comment
 
HOME | ABOUT ME | PORTFOLIO | BLOG TIPS | SITEMAP | CONTACT ME
This is a personal web blog and any opinions expressed here was represent my own unless otherwise specifically stated.
If any entry had been share from this blog should be credit given to www.lovexils.blogspot.com.
Thanks for your visit sweet people. :D
copyright 2007-2016 to Love,xils!